Seminţe de in

Seminţele de in (Linum usitatissimum) conţin aproape de două ori mai mulţi acizi graşi esenţiali omega 3 decât peştele şi sunt bogate în fibre, vitamine şi minerale. De asemenea, sunt o sursă excelentă de fitoestrogeni, reglând tulburările hormonale şi contribuind la prevenirea cancerului.

În plus, seminţele de in reduc inflamaţiile, atenuând simptomele astmului şi îmbunătăţind funcţia pulmonară. Alte beneficii ale consumului de seminţe de in sunt reducerea stresului şi creşterea capacităţii de memorare.

Reglează tranzitul intestinal

Însă principala însuşire a seminţelor de in este aceea de a regla tranzitul intestinal, motiv pentru care au fost incluse în compoziţia produsului ColonHelp Detox Forte. Un studiu din 2005 a arătat că un aport zilnic de seminţe de in reglează tranzitul intestinal, având efect laxativ. Acesta este unul dintre beneficiile cele mai cunoscute ale seminţelor de in, care se utilizează în mod tradiţional pentru capacitatea lor crescută de a regla tranzitul intestinal.

Ajută la scăderea colesterolului

Mai multe studii pe oameni au arătat că seminţele de in pot reduce colesterolul total şi colesterolul LDL, potrivit datelor publicate în 2009 în revistele de specialitate din SUA. Mai mult, efectul hipocolesterolemiant al seminţelor de in este mai frecvent la femei (în special la cele aflate la menopauză) şi le persoanele cu un nivel de colesterol ridicat.

Datorită conţinutului ridicat de seminţe de in din produsul ColonHelp Detox Forte, persoanele care se confruntă cu un nivel crescut al colesterolului pot obţine, pe lângă reglarea tranzitului intestinal, şi scăderea nivelului de colesterol.

Seminţele de in, sursă de grăsimi bune

Seminţele de in au un conţinut complex de grăsimi: 73% grăsimi polinesaturate, 18% grăsimi mononesaturate şi 9% grăsimi saturate. Beneficiile provin că cea mai mare parte a grăsimilor polinesaturate sunt reprezentate de acidul alfa-linolenic (ALA). ALA este un acid gras esenţial şi un precursor al acidului gras esenţial cu lanţ lung omega 3 (EPA şi DHA).

Printre beneficiile acidului alfa-linolenic se numără:
– Reducerea valorilor trigliceridelor
– Reducerea tensiunii arteriale
– Reducerea riscului de formare a cheagurilor de sânge
– Reducerea răspunsului inflamator al organismului
– Posibilă protecţie contra atacului cerebral

Bine de ştiut!
Din moment ce seminţele de in pot trece prin intestin nedigerate, este indicat să fie consumate măcinate.

Efecte adverse. Precauţii şi contraindicaţii

Seminţele de in trebuie consumate cu o cantitate suficientă de lichide. În caz contrar, poate părea constipaţia, iar în cazurile rare chiar blocajele intestinale.

Fibrele din seminţele de in pot scădea capacitatea organismului de a absorbi medicamentele orale. De aceea, ele nu trebuie luate în acelaşi timp cu pastilele sau alte suplimente alimentare, ci la un interval de 2-3 ore.

Comandă acum produsul ColonHelp Detox Forte la doar 52 lei!