Lipsa odihnei, pericol pentru sănătate

Ultima actualizare la 29 octombrie 2013. Categoria: Medicina la zi
Acest articol a fost citit de 939 ori.
Lipsa odihnei, pericol pentru sănătate

Importanța somnului este subliniată de către medici pentru menținerea parametrilor de funcționare normală a organismului, nici un stimulent sau supliment alimentar neputând încă înlocui orele de somn. Studiile au demonstrat că somnul poate fi implicat în apariția numeroaselor boli – de la obezitate, toleranță alterată la glucoză, ateroscleroză, depresie și până la apariția diverselor forme de cancer. Lipsa de somn a fost corelată chiar și cu consumul de alcool, astfel o persoană care a condus timp de 19 ore a avut o capacitate de concentrare mai scăzută față de o persoană cu o alcoolemie de 0,08%.


Cercetătorii americani au mers mai departe și au decoperit că persoanele în vârstă care au avut și au un somn deficitar prezintă un risc mai mare de a face Alzheimer față de persoanele ce se odihnesc îndeajuns fără să se trezească pe parcursul nopții.
Oamenii de știință de la Școala de Sănătate Publică Johns Hopkins Bloomberg din Baltimore au efectuat un studiu la care au participat 70 de adulți cu vârste cuprinse între 53 si 91 de ani pentru a demonstra că există această legatură, între lipsa somnului sau somnul agitat și Alzheimer.

Persoanele supuse studiului au fost rugate să răspundă unor întrebări legate de numărul de ore dormite și frecvența cu care somnul le era întrerupt. După această etapă cercetătorii le-au făcut o scanare a creierului pentru a observa dacă există acumulări de plăci de beta-amyloid (formațiuni de proteine ce se găsesc în număr mare la bolnavii de Alzheimer). Fiecare oră în minus de somn a condus la creșterea nivelului proteinei de beta-amyloid.

Dr. Yo-El Ju, de la Școala de Medicină din cadrul Universității Washington afirmă că această teorie este una validă deoarece s-au mai facut niște studii pe animale, studii ce au condus la același rezultat, nivelul proteinei beta-amyloid a crescut în urma orelor nedormite și calitatea somnului a fost alterată de nivelul ridicat al acestei proteine. Conform cercetătoarei, orele de somn trebuie respectate însă concluzionează că este încă prea devreme pentru ca publicul larg (sau cel puțin persoanele care nu se odihnesc suficient) să se îngrijoreze că vor suferi de această maladie în viitor.

Comandă acum produsul Vitamina C Naturală la doar 78 lei!

Instrumente utile

Articole din aceeasi categorie:

Spune-ți părerea!

Părerea ta poate fi importantă pentru cei care au citit acest articol! Împărtășește opiniile tale și altora! Îți mulțumim!

  1. Programul prelungit la locul de munca, somnul insuficient si alimentatia nesanatoasa, au determinat starea mea de oboseala psihica si fizica. Mergand la medicul de familie in urma investigatiilor facute,recomandarea a fost ColonHelp. Am administrat produsul timp de o luna si, starea de bine a inceput sa apara. Gandindu-ma la Iarna grea ce o prevad meteorologii, citind despre Vitamina C naturala am hotarat sa administrez si produsul acesta . Administrand aceasta combinatie , am obtinut mai multe beneficii. Calitatea somnului meu s-a inbunatatit, sunt mai energica si am mai si slabit.

  2. Este inportanta si calitatea somnului. Astfel ca, somnul cu televizorul deschis sau cu castile la urechi ascultand muzica antrenanta este total contraindicat. Pentru a avea un somn odihnitor trebuie sa adormim cu 2 ore inaintea miezului noptii, camera sa fie aerisita recent si liniste deplina. Timpul de somn trebuie sa fie de 10 ore.

  3. Odihna, odihna si iar odihna. Conteaza foarte mult sa iti faci orele de somn. Dar ce te faci daca din cauza stresului si a problemelor constati ca nu te poti odihni?

  4. In conditiile de stes ale zilelor noastre,cand esti depasit de probleme si vesnic te afli in criza de timp este normal sa faci diverse boli. Pentru diminuarea stresului am folosit pana acum ColonHelp. Acum folosesc BioGreens. Am mare incredere in aceste produse.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sus in pagina