Mănâncă inteligent pentru un creier sănătos

Ultima actualizare la 26 august 2013. Categoria: Medicina la zi
Acest articol a fost citit de 437 ori.
Mănâncă inteligent pentru un creier sănătos

Fructele și legumele, pe lângă gustul plăcut pot face adevărate miracole în sensul menținerii sănătății, o alimentație echilibrată susținând funcționarea optimă a organismului în general și în rândurile care urmează a creierului în particular.

Pentru păstrarea capacității cognitive Revista ”Live Science” recomandă nucile. Acestea conțin antioxidanți cu efect protector asupra ADN-ului celulelor cerebrale dar stimulează și capacitatea de memorare, învățare și coordonare a mișcarilor.

Spanacul determină îmbunătățirea abilităților cognitive fiind bogat in vitaminele C și E, numeroase studii atestând acest lucru. Recent, ”Journal of Gerontology” a publicat un studiu desfășurat pe o perioadă de 8 luni pe un lot de șoareci a căror dietă a fost suplimentată cu vitamina E observându-se o îmbunătățire a funcțiilor cerebrale cu până la 900% și o creștere a nivelului de dopamină (hormonul plăcerii). Spanacul conține și luteină și zeaxantină, doi antioxidanți redutabili cu rol de protecție a nervului optic.

”BBC Food” recomandă alimentele bogate în acizi grași omega 3 pentru menținerea sănătății cerebrale: semințele de in, peștele gras (somon, păstrăv, hering), soia, nuci, semințe de dovleac etc. În plus, semințele de in ajută la dezvoltarea armonioasă a creierului incă din perioada copilăriei și la combaterea migrenelor.

Roșiile conțin un antioxidant puternic numit licopen, cu rol de protecție a creierului față de bolile neurodegenerative cum este și boala Alzheimer.

Broccoli este bogat in vitamina K, un factor ce îmbunătățește activitatea cerebrală. De asemenea, oamenii de ştiinţă de la Universitatea Johns Hopkins au studiat abilitatea sulforafanului (este substanţa responsabilă de capacitatea antioxidantă deosebit de crescută a acestei plante) de a proteja celule pigmentare retiniene de efectele substanţelor potenţial cancerigene şi ultravioletelor. Aceste procese sunt similare celor care duc la degenerescenţa maculară, prima cauză de orbire la persoanele în vârstă.

Site-ul webmd.com notează că afinele protejează creierul de acțiunea radicalilor liberi, conferind protecție față de maladia Alzheimer, sporind în același timp funcțiile motorii. Practic, afinele fac creierul să întinerească, spune dr Steven Pratt, autorul unui studiu derulat la Scripps Memorial Hospital în La Jolla, California.

Avocado reprezintă un alt fruct minune pentru creier care conține acizi grași  esențiali pentru dezvoltarea creierului și fluidizarea sângelui, menținând tensiunea în limite normale, hipertensiunea fiind un factor de risc pentru sănătatea cerebrală.

Comandă acum produsul ColonHelp la doar 87 lei!

Instrumente utile

Articole din aceeasi categorie:

Spune-ți părerea!

Părerea ta poate fi importantă pentru cei care au citit acest articol! Împărtășește opiniile tale și altora! Îți mulțumim!

  1. Afinele sunt renumite pentru imbunatatirea vederii ,nu?

  2. Afinele la nivel ocular, sporesc acuitatea vizuala mai ales pe timp de noapte, regenereaza purpura retiniana, imbunatatesc circulatia sangelui la nivelul ochilor si la nivelul sistemului nervos si pot preveni sau ajuta la tratarea unor boli de ochi precum retinita pigmentoasa, glaucomul, miopia etc. Aceste efecte benefice sunt datorate antocianinelor, care ajuta la protejarea tesuturilor retinei impotriva radicalilor liberi.

  3. Avogado este preferatul meu, mananc chiar si gol fara salata sau combinat cu altceva. Stiu ca somonul este foarte bun pentru creier, dar este si foarte scump, asa ca mananc rar.

  4. Spanacul se poate inlocui cu stevia? Are fix aceleasi proprietati?

  5. Avocado este foarte bun cand e bine copt. Se poate lua cu lingurita….asa pastos este. Este foarte bun si in combinatie cu usturoi..frecat foarte bine si cu putina sare si putin piper = pasta ce poate fi servita la friptura si cartofi. Pofta buna!

  6. Spanacul si sfecla rosie mi se par cele mai complexe alimente!! Pacat ca nu prea consum spanac, nu imi prea place gustul..gatiti, dar nici salata! Ocazional ma fortez sa mananc o portie!! Mancati sanatos pentru o viata lunga si fara probleme!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sus in pagina