Șapte alimente care nu lipsesc din bucătăria nutriționiștilor

Ultima actualizare la 26 august 2013. Categoria: Medicina la zi
Acest articol a fost citit de 1846 ori.
Șapte alimente care nu lipsesc din bucătăria nutriționiștilor

Dacă deseori ne întrebăm de ce am mâncat un aliment nepermis seara sau de ce am cedat în fața tentației unei prăjituri atunci poate ar fi mai bine să ne gândim de două ori înainte să cumpărăm acel aliment de la magazin. Problema nu constă doar în faptul că l-am consumat, ci de ce l-am cumpărat. Pentru a nu ceda tentațiilor nutriționiștii ne recomandă fie să nu mergem în zona alimentelor nesănătoase din supermarket, fie să facem o listă de acasă pe care să o respectăm.


Publicația Huffington Post a intervievat șapte nutriționiști despre alimentul de care nu s-ar putea dispensa în bucătărie. Iată și răspunsurile lor:

  • Uleiul de măsline, numit ”lichidul de aur” de către Homer dar și ”marele vindecător” de către Hipocrate: dr Valerie Alikakos, medic chirurg cu competențe de nutriție, îl recomandă datorită conținutului bogat în grăsimi mononesaturate, polifenoli și a efectului antioxidant. Toate aceste proprietăți susțin activitatea sistemului cardiovascular și ajută la menținerea unei greutăți corporale normale.
  • Dr Rochelle Sirota recomandă consumul de semințe crude, in special semințele de chia, in și floarea soarelui care pot fi consumate ca atare, în salate, la prepararea de sosuri sau în deserturi.
  • Dr Monica Reinagel recomandă năutul pentru aportul însemnat de proteine de bună calitate, fie ca ingredient al salatelor fie la prepararea humusului.
  • Nutriționista Emily Dingmann este adepta legumelor congelate pe care le are mereu la indemână pentru prepararea unui fel de mâncare ușor, cât mai slab procesat și sărac în calorii. Legumele congelate își păstreayă majoritatea principiilor nutritive, iar conținutul bogat în fibre le face sațioase și ușor de digerat.
  • Pastele din cereale integrale constituie pentru dr Susan Mitchell un aliment indispensabil, echilibrat în calorii și ușor de preparat. Ea recomandă asocierea pastelor cu legume proaspete sau ușor înăbușite, iar pentru dressing recomandă sosurile preparate în casă cu ajutorul  uleiului de măsline extravirgin, a roșiilor proaspete și a usturoiului.
  • Dr Wayne Andersen consumă peștele slab pentru aportul caloric echilibrat și a sațietății pe care o conferă (superioară cărnii de pui). Din studiile efectuate asupra pacienților, acesta a constatat o reducere cu până la 40% a riscurilor de infarct miocardic în rândul pacienților care consumau cel puțin o porție de pește pe săptămână.
  • Usturoiul este recomandat de Lauren Talbot nu doar ca armă redutabilă împotriva vampirilor ci și pentru efectul antimicrobian, fiind unul dintre cele mai puternice antibiotice naturale. Pentru a beneficia la maxim de efectele benefice ale usturoiului se recomandă consumul lui în stare proaspătă în salate sau în pateuri (exemplu pateul de avocado).

 

Comandă acum produsul ColonHelp Detox Forte la doar 52 lei!

Instrumente utile

Articole din aceeasi categorie:

Spune-ți părerea!

Părerea ta poate fi importantă pentru cei care au citit acest articol! Împărtășește opiniile tale și altora! Îți mulțumim!

  1. Bun! Fierbem nautul, il frecam cu uleiul de masline si punem si usturoi! O pasta minunata ce se poate intinde pe o felie de paine integrala sau cu seminte. Mai sanatos este daca mancam pasta pe frunze de salata sau feliute de gulie.Pofta buna!

  2. Eu gatesc doar cu ulei de masline, acest aliment nu lipseste din bucataria mea.

  3. Este indicat uleiul de masline fiert? Daca il pui la gatit, NIna, nu isi pierde proprietatile prin fierbere si nu da un gust amar mancarii?
    Eu stiam ca e bun doar la salate!

  4. Cand preparati diverse sosuri pentru salate sau cand inabusiti legume la foc mediu, uleiul de masline este o alegere excelenta. Pentru ca are o aroma distincta, trebuie folosit in compozitia mancarurilor de tipul legumelor preparate la aburi, supa sau paine, de exemplu. Uleiul de masline contine mai multe grasimi mononesaturate decat alte tipuri de uleiuri, facandu-l o alegere excelenta pentru gatit si pastrarea sanatatii inimii.
    Atunci cand preparati macaruri la temperaturi inalte, nu alegeti uleiul de masline deoarece acesta are punctul de ardere intre 185-210 grade Celsius.
    Cand atinge acest punct, compusii benefici din uleiul de masline incep sa se degradeze si potentialii compusi care se formeaza ar putea afecta sanatatea.

  5. Serban Claudia spune:

    Semintele de in si floarea-soarelui le folosesc in salata fara sa fi citit vreun articol al Dr Rochelle Sirota. Am adaugat pur si simplu in salata si mi-a placut!

  6. Nici din bucataria mea nu lipsesc semintele!

  7. Mie imi place usturoiul foarte mult, as manca in fiecare zi. Problema este ca mi se face rau de la el. Pana acum cu avogado nu am incercat, dar o sa incer sa vad daca pot sa il mananc asa.

  8. Care este cel mai bun ulei de masline de pe piata romaneasca?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sus in pagina