Cât de sănătoase sunt gustările tale preferate?

Ultima actualizare la 8 august 2013. Categoria: Trăiește sănătos!
Acest articol a fost citit de 580 ori.
Cât de sănătoase sunt gustările tale preferate?

Alimente și băuturi răcoritoare, gustoase și ușoare, care ne dau energie, nu îngrașă și se prepară rapid… Oferta de vară este foarte bogată. Dar multe sunt departe de a fi sănătoase!

Sucurile naturale

…îmbogățite cu vitamine, antioxidanți și alți nutrienți. Par o alegere totodată gustoasă și sănătoasă. Dar de regulă conțin adaos de zahăr sau îndulcitori artificiali. Dacă au mai mult de 2-3 ingrediente, mai bine le eviți în favoarea apei simple sau cu lămâie, a sucurilor din fructe preparate în casă sau a ceaiului.

Shake-urile

Foarte apreciate mai ales vara, dacă sunt cumpărate și nu făcute în casă pot avea foarte multe calorii goale (fără valoare nutrițională) din cauza conținutului de piure de fructe, sirop și diferiți potențiatori de gust.

Preparatele congelate

Au de multe ori multă sare și ingrediente rafinate (orez alb, paste din făină albă), precum și sosuri cu multe chimicale. Sunt comode și accesibile, dar în mod clar nu cea mai hrănitoare masă.

Batoanele cu cereale

Etichetele spun că sunt surse bogate de fibre, antioxidanți, vitamine, proteine… Dacă citești însă eticheta vei descoperi la majoritatea acestor batoane cantități mari de zahăr, uleiuri hidrogenate (din familia margarinei), potențiatori de aromă și conservanți. Consumul frecvent nu garantează mai mulți nutrienți ci câțiva centrimetri în plus pe talie.

Dulciurile light, fără zahăr, fără grăsimi

Sună tentant și credem că echivalează cu ”nu îngrașă”. Uneori conținutul redus de grăsimi e compensat printr/un adaos sporit de zahăr, sau lipsa zahărului e compensată prin îndulcitori artificiali (despre care multe studii atrag atenția că sunt cel puțin la fel de nocivi).

Untul de arahide

Poate conține multe grăsimi din cele sănătoase, dar și uleiuri hidrogenate și alți aditivi de care ar fi bine să te ferești. Preferă mărcile care conțin cea mai mare cantitate de alune prăjite și pe lângă acestea cât mai puține alte ingrediente.

Cerealele pentru micul dejun

Multe mărci din supermarket sunt pline de zahăr, calorii goale, conservanți și aditivi. Dacă vrei cereale la micul dejun poți opta pentru mărci mai puțin procesate, fără zahăr sau ciocolată, la care poți adăuga tu puțină cacao, câteva fructe crude sau confiate, scorțișoară etc.

Ciocolata neagră

Este în general o alegere mai sănătoasă decât ciocolata cu lapte sau diferite creme. Are mai puțin zahăr și mai mulți antioxidanți. Dar nu uita că tot este o foarte bogată în calorii, iar excesul nu e o idee bună nici cu acest tip de ciocolată.

Salatele de la fast-food

Doar legume crude, ton, crutoane, brânză…. și sosuri care adaugă multe calorii și aditivi chimici. În caz de nevoie sau de poftă sunt ok și astfel de salate, dar ai grijă ce dressing pui deasupra. Mai bine fără dressing sau doar cu ulei și oțet puse de tine, nu de la pliculeț.

Ice tea

E printre cele mai dorite băuturi estivale. Dar eticheta variantelor din comerț arată că sunt băuturi în mare parte chimice și cu mult zahăr. Încearcă orice combinație de ceai preparat de tine, cu gheață, lămâie, mentă sau fructe. Îi vei face organismului tău un mare serviciu și în plus vei constata că potolește setea mult mai bine.

Cu toții mai consumăm cel puțin ocazional astfel de produse. Chiar dacă avem grijă să mâncăm cât mai curat și sănătos, nu putem fi complet feriți de poluanții și toxinele din alimente, carne, produsele procesate, produsele de igienă corporală și domestică sau din mediu. Mai ales vara, când putem ușor să ținem o cură de slăbire echilibrată sau să adoptăm o alimentație pentru curățarea organismului, o cură de detoxifiere poate fi cel mai eficientă. Îți propunem produsele ColonHelp Detox Forte și ColonHelp Probiotic Forte, care te pot ajuta în acest sens. Află mai multe informații și contactează-ne pentru consiliere personalizată.

Comandă acum produsul ColonHelp Probiotic Forte la doar 61 lei!

Instrumente utile

Articole din aceeasi categorie:

Spune-ți părerea!

Părerea ta poate fi importantă pentru cei care au citit acest articol! Împărtășește opiniile tale și altora! Îți mulțumim!

  1. Cartofii prajiti au un gust extraordinar! E mine sa-i mancam rar si de preferat prajiti acasa, in baie de ulei proaspat. Nu refolositi uleiul la prajit, este toxic.

  2. Cat de sanatoase sunt semintele de floarea soarelui? Se intampla sa mananc destul de des seminte de floarea- soarelui prajite.

  3. brindusa spune:

    Semintele de floarea-soarelui aduc numeroase beneficii corpului uman. Datorita pretului lor accesibil si disponibilitatii pe tot parcursul anului, aceste seminte sunt o importanta sursa de sanatate pentru intreg corpul.
    Conform Care2, acestea actioneaza impotriva distrugerii celulelor, jucand astfel un rol important in prevenirea cancerului.
    Cantitatea de seleniu pe care ele o contin le transforma intr-un remediu excelent impotriva acestei afectiuni temute.
    Pe langa calciu, oasele noastre au nevoie de cupru si magneziu pentru a ramane puternice. Semintele de floarea-soarelui contin ambele minerale. In plus, ele contin vitamina E, aceasta alinand durerea cauzata de artrita.
    Magneziul pe care aceste seminte il contin este renumit pentru calmarea nervilor, reducand astfel stresul si migrenele si ajutand la relaxare.
    Vitamina E prezenta in ele combate razele ultraviolete si va mentin pielea tanara. De asemenea, semintele de floarea-soarelui reduc intensitatea bolilor inflamatorii, asa cum sunt durerile articulare, ulcerele gastrice, eruptiile cutanate si astmul. Aceste trasaturi sunt date de antioxidantii din ele.
    Un sfert de ceasca de seminte de floarea soarelui pe zi va protejeaza inima. Ele previn depunerea colesterolului pe peretii arterelor, ajutandu-va sa evitati atacul de cord.
    Important!!! Pentru a beneficia de toate aceste proprietati va recomandam consumarea lor in stare cruda!

  4. Covrigeii cu tarate sau chimen sunt sanatosi? Ii pot adauga pe lista mea?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sus in pagina