Cum creştem imunitatea copiilor în mod natural

Ultima actualizare la 22 iulie 2013. Categoria: Trăiește sănătos!
Acest articol a fost citit de 4846 ori.
Cum creştem imunitatea copiilor în mod natural

O nutriţie echilibrată oferă elementele constitutive ale unui sistem imunitar puternic” (Dr. Joanna McMillan)

Sistemul imunitar reprezintă sistemul de apărare al organismului uman împotriva organismelor infecţioase şi a altor „invadatori”. Acesta este compus dintr-o reţea de celule, ţesuturi şi organe care lucrează împreună pentru a proteja organismul.

Toţi copiii intră în lumea aceasta cu un sistem imunitar lipsit de experienţă”, afirmă Charles Shubin, medic pediatru şi profesor la Universitatea Maryland, Baltimore. În anumite cazuri, îmbolnăvirea copilului face parte din „fişa postului”. Totuşi, există anumite obiceiuri sănătoase pe care acesta le poate adopta, oferind un important stimulent pentru sistemul imunitar.

Cel mai bun mod de a da un impuls pentru sistemul imunitar este prin îmbogăţirea valorilor nutritive din dietă. Dieta joacă un rol important în sprijinirea imunităţii. O dietă ce cuprinde alimente bogate în zahăr sau care sunt puternic procesate poate duce la expunerea copiilor la frecvente infecţii respiratorii, infecţii ale urechilor, răceală sau gripă. O modalitate simplă de a evalua dacă copilul dumneavoastră are sau nu un sistem imunitar sănătos este aceea de a-l compara cu alţi copii. Este copilul dumneavoastră primul care se îmbolnăveşte sau ultimul care se face bine? O dietă sănătoasă poate fortifica sistemul imunitar al copilului, asigurându-i niveluri ridicate de vitamine şi minerale esenţiale.

Ştiaţi că…?

  • Fără sistemul imunitar nu am putea trăi nici măcar o singură zi.
  • Splina sănătoasă întăreşte imunitatea organismului.
  • Alcoolul slăbeşte sistemul imunitar.
  • O persoană ingerează peste 25 de tone de produse alimentare de-a lungul vieţii. Aşa ne putem da seama cât de mult are de lucru sistemul nostru imunitar, localizat în tractul gastro-intestinal.
  • Fructele şi legumele deshidratate îşi păstrează proprietăţile benefice, spre deosebire de cele congelate.

Consumaţi mai multe fructe şi legume

Morcovi, fasole verde, portocale, căpşuni. Acestea conţin fitonutrienţi pentru stimularea imunităţii, cum ar fi vitamina C sau carotenoide, după cum ne spune Dr. William Sears. Fitonutrienţii pot creşte numărul celulelor albe din sânge, precum şi cantitatea de interferon, totul pentru un sistem imunitar sănătos. Studiile arată că o dietă bogată în fitonutrienţi vă poate proteja şi împotriva bolilor cronice, a cancerului sau a bolilor de inimă. Încercaţi să oferiţi copilului dumneavoastră aproximativ cinci porţii de fructe şi legume pe zi (o porţie este de aproximativ două linguriţe pentru copiii mici şi de o ceaşcă pentru copiii mai mari).

Zahărul brun, orezul brun, fructele proaspete, legumele, verdeţurile, cerealele integrale sau fasolea se află în topul alimentelor pe care copilul trebuie să le consume pentru a-şi crea şi consolida sistemul imunitar. Fructele de pădure, în special afinele, sunt bogate în antioxidanţi şi sunt excelente pentru creşterea imunităţii copilului dumneavoastră. Suplimentele de vitamine, în special vitamina C, conduc, de asemenea, la îmbunătăţirea sănătăţii copilului dumneavoastră.

Nu neglijaţi somnul

Studiile efectuate în rândul persoanelor adulte arată că privarea de somn vă poate face mai vulnerabili în faţa bolilor, prin reducerea numărului de celule ce luptă în mod natural cu microbii şi cu bacteriile ce atacă organismul. „Acelaşi lucru este valabil şi pentru copii”, după cum ne spune dr. Kathi Kemper, director al Centrului pentru Educație Pediatrică şi Cercetare de la Spitalul de Copii din Boston. Copiii sunt expuşi zilnic riscului privării de odihnă deoarece activitatea lor sau a părinţilor poate face dificilă crearea unui program de somn. Un nou-născut poate avea nevoie de până la 18 ore de somn, copiii mici au nevoie de 12-13 ore, iar preşcolarilor le sunt necesare circa 10 ore de somn pe zi. „În cazul în care copilul dumneavoastră nu poate sau nu vrea să doarmă în timpul zilei, încercaţi să îl duceţi la somn mai devreme în acea seară”, spune dr. Kemper.

Alăptaţi-vă copilul

Laptele matern conţine anticorpi şi celule albe, necesare pentru consolidarea imunităţii copilului. Acestea ajută în lupta împotriva infecţiilor la nivelul urechilor, a alergiilor, a diareei, pneumoniei, meningitei, infecţiilor tractului urinar şi a sindromului de moarte subită a sugarului. Studiile arată că alăptarea ar putea spori, de asemenea, capacitatea creierului copilului, ajutând şi la protejarea lui împotriva diabetului zaharat insulino-dependent, a bolii Crohn, a colitei şi a anumitor forme de cancer. Academia Americană de Pediatrie recomandă ca mamele să-şi alăpteze copiii timp de un an de zile. Dacă acest lucru nu este posibil, încercaţi să alăptaţi măcar în primele două-trei luni, cu scopul de a suplimenta imunitatea copilului primită în uter.

Vegheaţi împotriva răspândirii germenilor

Combaterea germenilor nu stimulează imunitatea în mod direct, dar este o modalitate foarte bună de a reduce presiunea asupra sistemului imunitar al copilului dumneavoastră. Asiguraţi-vă că, de fiecare dată când este nevoie, copiii se spală pe mâini cu săpun. Acest lucru trebuie să se întâmple înainte şi după fiecare masă, după joaca de afară, după joaca cu animalele de companie sau după sosirea de la grădiniţă. Atunci când se află afară, şerveţelele (umede) de unică folosinţă sunt de ajutor pentru o curăţare rapidă. Pentru a ajuta copiii să se obişnuiască cu obiceiul spălării pe mâini în casă, alegeţi prosoape viu colorate şi săpunuri în forme, culori şi mirosuri atractive şi distractive.

„Dacă copilul dumneavoastră s-a îmbolnăvit, aruncaţi periuţa de dinţi imediat”, ne spune Barbara Rich, purtător de cuvânt al Academiei de Stomatologie Generală din SUA. Viruşii sau bacteriile pot infecta alţi membri ai familiei sau chiar pot reinfecta organismul copilului dumneavoastră.

Nu vă expuneţi copiii fumatului pasiv

Fumul de ţigară conţine peste 4.000 de substanţe toxice, dintre care cele mai multe pot irita sau distruge celulele din organism, după cum ne spune dr. Beverly Kingsley, epidemiolog în cadrul Biroului privind Fumatul şi Sănătatea la Centrul de Control şi Prevenire din Atlanta. Copiii sunt mai sensibili decât adulţii la efectele nocive ale fumatului, deoarece aceştia respiră într-un ritm mai rapid, iar sistemul de detoxifiere naturală al copilului este mai puţin dezvoltat. Fumatul pasiv creşte riscul unui copil de bronşită, infecţii la nivelul urechilor sau astm. De asemenea, poate fi afectată şi dezvoltarea neurologică. Dacă nu se poate renunţa la fumat sub nicio formă, puteţi reduce considerabil riscurile de sănătate ale copilului dumneavoastră dacă veţi fuma numai în afara casei, ne spune dr. Kingsley.

Nu puneţi presiune pe medicul pediatru

Atunci când copilul dumneavoastră suferă de o gripă, o răceală sau de o simplă durere în gât, nu este o idee bună să îndemnaţi medicul pediatru să vă prescrie o reţetă pentru antibiotice. „Antibioticele tratează numai bolile cauzate de bacterii, dar majoritatea bolilor copilăriei sunt cauzate de virusuri”, ne spune dr. Howard Bauchner, profesor la Universitatea din Boston.
Studiile arată, totuşi, că mulţi pediatri recomandă antibiotice la îndemnul părinţilor care cred, în mod eronat, că acestea nu le fac rău copiilor lor. Tulpinele bacteriilor rezistente la antibiotice s-au dezvoltat ca urmare a acestei practici, o infecţie simplă la nivelul urechii fiind mult mai greu de tratat acum din cauza acestor bacterii care nu răspund la tratamentul standard. Ori de câte ori pediatrul vrea să vă prescrie un antibiotic pentru copilul dumneavoastră, asiguraţi-vă că acesta este necesar şi nu este recomandat doar pentru faptul că doctorul crede că dumneavoastră îl doriţi. „Am încurajat părinţii să întrebe mereu: Crezi că este într-adevăr necesar?”, spune dr. Bauchner.

„Mai multă educaţie, mai puţină medicaţie”

Medicaţia tinde să reducă imunitatea şi să slăbească încet organismul. Cu cât vă trataţi mai des copilul, cu atât este mai probabil ca acesta să se îmbolnăvească din nou, rezultatul fiind că o nouă vindecare va necesita o cantitate sporită de medicamente. Desigur, unele tratamente pot fi necesare, dar încercaţi, pe cât posibil, să le evitaţi şi să încercaţi să oferiţi copilului dumneavoastră sursele naturale pentru creşterea imunităţii.

Vitamina C – Vitamina imunităţii

Vitamina C este renumită pentru efectul de susţinere a imunităţii, prin acţiunea de anihilare a virusurilor şi a bacteriilor. Practic, studiile arată că anticorpii acţionează mai eficient dacă în organism există cantităţi suficiente de vitamina C.

Oamenii care consumă în mod regulat cantităţi de vitamina C au un sistem imunitar mai bine dezvoltat, fiind protejaţi împotriva virusurilor şi a răcelii, conform unui studiu prezentat la reuniunea celei de-a 60-a aniversări a Academiei Americane a Alergiilor, Astmului şi Imunologiei. Vitamina C este un nutrient demonstrat ca având un impact semnificativ pozitiv asupra sănătăţii umane. Cercetătorii de la Universitatea din Texas au arătat că numărul celulelor din sânge care protejează organismul împotriva viruşilor a crescut, după ce cei 12 subiecţi au consumat câte 1 gram de vitamina C pe zi timp de două săptămâni.

Vitamina C se poate obţine de la diferite fructe şi legume, cum ar fi conopidă, portocale, fructe de padure, kiwi, usturoi, patrunjel, varză, ardei roşu, papaya, guava, broccoli, cartofi, spanac, varză de Bruxelles și roșii. Acestea acţionează prin creşterea celulelor albe din sânge, precum şi a anticorpilor din organism. De asemenea, această vitamină creşte şi cantitatea de interferon, un anticorp important care acoperă suprafeţele celulare şi previne pătrunderea viruşilor. Vitamina C este esenţială pentru sănătatea organismului dumneavoastră. Fiind solubilă în apa din organism, acesta nu este capabil să stocheze această vitamină în cantităţi adecvate. Prin urmare, este important să vă luaţi doza necesară de vitamina C zilnic. În mediul poluat de astăzi, este important ca organismul dumneavoastră să aibă o apărare puternică împotriva tuturor tipurilor de substanţe toxice. Aproximativ 200 de miligrame de vitamina C sunt suficiente pentru a da un impuls pozitiv sistemului imunitar.

Vitamina C Naturală şi ColonHelp Junior fortifică imunitatea copiilor

Vitamina C Naturală reprezintă un supliment alimentar oferit de Zenyth Pharmaceuticals, prezentat sub formă de pulbere din fructe. Ingredientele naturale 100% din compoziţia acestui produs sunt destinate, în primul rând, întăririi imunităţii organismului dumneavostră. Vitamina C Naturală conţine fructe uscate prin liofilizare, proces care păstrează calităţile fructelor proaspete. Pentru obţinerea unui kilogram de fructe liofilizate se folosesc 8-10 kilograme de fructe proaspete. Concentraţia de principii active (vitamina C, antocianidine, bioflavonoide etc.) este de 5-6 ori mai mare în fructele liofilizate, care au un conţinutul de apă de 3%-6%, faţă de fructele proaspete – cu un conţinut de apă de 85-88%. Cu un gust natural de fructe, uşor acrişor, acest produs are un conținut ridicat de vitamina C naturală – 140 mg*/10 g (doza zilnică) – *175% DZR (procent din doza zilnică recomandată conform Directivei 2008/100/EC). Produsul nu creează dependenţă şi poate fi consumat pe termen lung ca supliment de vitamina C în alimentaţie.

ColonHelp Junior este un alt produs ce asigură o cantitate foarte mare de vitamine, necesare întăririi imunităţii copilului dumneavoastră. Produsul este un vitaminizant şi un reglator intestinal, ce conţine 12 mg de vitamina C la fiecare 8 grame din conţinut. De asemenea, fructele de goji berry din produs stimulează sistemul imunitar al copiilor prin conţinutul de vitamina C şi betacaroten, iar datorită acizilor graşi esenţiali ajută la dezvoltarea sistemului nervos. Folosiţi cu încredere ColonHelp Junior pentru că este un supliment cu vitamine şi minerale, absolut necesare pentru realizarea optimă a tuturor proceselor metabolice din organism şi pentru întărirea sistemului imunitar.

Comandă acum produsul ColonHelp Junior la doar 87 lei!

Instrumente utile

Articole din aceeasi categorie:

Spune-ți părerea!

Părerea ta poate fi importantă pentru cei care au citit acest articol! Împărtășește opiniile tale și altora! Îți mulțumim!

  1. Buna ziua!Eu am cumparat Vitamina C pentru copil si cred ca este foarte buna deoarece copilul meu mereu raceste primavara, iar anul acesta chiar nu a racit.

  2. Madalina spune:

    Buna ziua! Si eu a luat vitamina C tot pentru copil si am rezolvat doua probleme, pentru ca el pana acum nu manca iaurt, iar de cand ii pun vitamina C il mananca cu placere pentru ca este colorat. Esteadevarat si fptul ca ii creste imunitatea pentru ca este mult mai rezisten la boli acum, nu am mai avut probleme de foarte mult timp.

  3. Buna ziua!Am cautat si eu informatii despre ColonHelpJunior si ceea ce am gasit este foarte ineresant. Acest produs este un amestec de fibre naturale, asigurand in acelasi timp necesarul de vitamine si minerale pentru organism. In primul rand contine foarte multa vitamina C, avand in compozitie afine, catina, fructe Goji. Asta inseamna ca este foarte bun pentru imunitate. Continand fibre trebuie sa regleze scaunul indiferent ca este vorba de constipatie sau diaree.
    „ColonHelp Junior este un produs 100% natural, sub forma de pulbere, obtinut din ingrediente de cea mai buna calitate: seminte de susan, tarate de psyllium si fructe uscate de papaya, merisor, ananas, prune uscate, Goji berry, nuca de cocos, afine si catina.” Pare foarte bun pentru copii, o sa incerc si eu un borcan, daca este 100% natural nu vad ce rau ar putea sa faca!

  4. Madalina spune:

    Foarte interesante informatiile pe care le-ai gasit Irina si foarte interesant articolul!

  5. Buna ziua!Eu sunt educatoare la o gradinita. Imi place foarte mult ceea ce fac singurul inconvenient este ca toata iarna trecuta am fost racita. Anul acesta am hotarat sa imi intaresc imunitatea si am luat mai multe produse pentru asta printre care si ColonHelpJunior. Am fost foarte multumita, am racit o singura data. Am recomandat acest produs si mamicilor.

  6. Buna ziua! Va recomand ca atunci cand mergeti cu propriul copil la dr sa nu acceptati cu usurinta medicamentele de sinteza. Vorbiti cu pediatrul sa va ofere alternative- produse naturale.

  7. Roxanella spune:

    La noi in casa este vedeta ColonHelp junior!!! Sta in Bucatarie, in frigider, ba chiar si prin sufragerie!! Toata familia mananca..si nu tine nimeni cont la ce ora se mananca!! Este o gustare foarte buna, indiferent de ora, zi sau anotimp!

  8. Livia Elena spune:

    Imunitatea copiilor o crestem prin consum de probiotice din lactate, prin aport de vitamine si minerale din fructe, vitamina C de la Zenyth si hidratare. Acesti pasi trebuiesc respectati de catre toti membrii familiei.

  9. Am auzit de la mamicile din parc ca le fac copiilor un amestec de zeama de lamaie cu miere pentru intarirea imunitatii. O sa incerc pentru mine acest leac, pentru copil nu cred ca e foarte indicat.

  10. Imunitatea copiilor o crestem prin consum de fructe si legume in stare naturala, proaspete. Salatele nu trebuie sa lipseasca de la mesele principale, sucurile de fructe si apa pentru hidratare. In cazul in care nu gasim fructe si legume proaspete ne sare in ajutor firma Zenyth cu produsul ColonHelp Junior ce este bogat in fructe, cei drept uscate. Produsul se adreseaza intregii familii si este plin de vitamine si fibre.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sus in pagina