Eşti vegetarian? Aşa eviţi carenţele!

Ultima actualizare la 17 iulie 2013. Categoria: Trăiește sănătos!
Acest articol a fost citit de 294 ori.
Eşti vegetarian? Aşa eviţi carenţele!

Dincolo de faptul că este la modă, dieta vegetariană aduce numeroase beneficii pentru sănătatea organismului. Un studiu de mari dimensiuni a arătat că alimentaţia vegetariană se asociază cu o durată mai mare a vieții decât la populația generală (Loma Linda University, la solicitarea US National Cancer Institute).

La studiu au participat şi persoane care consumă pește sau carne o dată pe săptămână. Aportul mai scăzut de carne, asociat în general cu un stil de viață mai sănătos, s-a reflectat în reducerea cu 12% a afecţiunilor care duc la deces.

Ce nutrienţi să nu-ţi lipsească din dietă

Dacă nu consumi carne, pește, ouă sau produse lactate şi ai un stil de viață echilibrat poți avea numeroase beneficii pentru sănătate. Nutriționiștii recomandă însă să ai grijă ca alimentația ta să includă neapărat anumiți nutrienți care, în lipsa produselor mai sus menționate, îți pot lipsi:

Proteinele

Dintr-o dietă total sau parțial vegetariană lipsesc cu precădere proteinele. Poți echilibra această carenţă prin consumul unor alimente ca alunele, nucile, fisticul, diferite semințe (de dovleac, susan, floarea soarelui), leguminoase (fasole neagră, năut, linte), soia, cereale, brânzeturi și iaurt, ouă, ciuperci.

Vitamina B12

Este foarte importantă pentru producerea de celule roșii (hematii), componente esențiale ale sângelui. Deficitul de B12 poate provoca anemie, palpitații, amorțeala extremităților, probleme de concentrare și memorie și altele. De regulă această vitamină este luată din carnea roșie și din ficat. Ouăle și produsele lactate te pot ajuta în acest sens, precum și unele tipuri de fructe de mare, pește și icre.

Calciul

Persoanele vegane (care consumă doar alimente de origine vegetală) pot avea deficienţă de calciu. Produsele lactate sunt evident o sursă bună de calciu, la care se pot adăuga argila, portocalele, sardinele, laptele de soia, semințele de susan, migdalele și anumiți pești (sardinele și somonul).

Vitamina D

Vitamina D și aportul de calciu merg împreună, deoarece vitamina D ajută la asimilarea calciului și în consecință la protecția masei osoase. Corpul produce vitamina D în urma expunerii la soare, de aceea se recomandă ca zilnic să ne expunem cel puţin 10-15 minute.

Surse alimentare de vitamina D sunt: peștele (sardine, somon, ton, macrou etc.), uleiul din ficat de cod, stridiile, icrele, ouăle, ciupercile.

Zincul

Este esențial pentru metabolism, sistemul imunitar și procesele de vindecare. Carnea și fructele de mare sunt bogate în zinc, dar dacă nu consumi în mod uzual astfel de alimente poți compensa prin alte surse alimentare de zinc precum cerealele integrale și germenii de cereale, tofu, leguminoase, nuci și semințe, ouă și produse lactate.

Omega 3

Acești acizi grași au foarte multe beneficii pentru sănătate. Dacă consumi pește gras, riscul de deficit de omega 3 este redus. Dacă nu consumi pește, poți compensa prin adăugarea de semințe de in (măcinate) la alimentația ta, de preferință dimineața, la micul dejun. Sunt și o sursă excelentă de fibre!

Noile produse ale Zenyth Pharmaceuticals: ColonHelp Detox Forte, ColonHelp Probiotic Forte și Vitamina C Naturală pot fi suplimente naturale foarte potrivite în cadrul unei alimentații sănătoase.

ColonHelp Detox Forte stimulează mecanismele naturale ale detoxifierii intestinale și hepatice, precum și refacerea mucoasei intestinale.

ColonHelp Probiotic Forte stimulează regenerarea florei intestinale, ceea ce aduce numeroase beneficii pentru organism (absorbția nutrienților, întărirea sistemului imunitar, diminuarea alergiilor, mai multă energie fizică și mentală). Produsul conține fibre din psyllium, semințe de in și inulină, culturi probiotice și plante care îmbunătățesc eficient și sigur atât digestia, cât și tranzitul intestinal.

Vitamina C Naturală este o sursă 100% naturală de vitamina C, unul dintre cei mai importanți antioxidanți, care susţine buna funcţionare a sistemului imunitar cât și a creierului, precum şi procesele de regenerare celulară.

Comandă acum produsul ColonHelp la doar 87 lei!

Instrumente utile

Articole din aceeasi categorie:

Spune-ți părerea!

Părerea ta poate fi importantă pentru cei care au citit acest articol! Împărtășește opiniile tale și altora! Îți mulțumim!

  1. Da..interesant articolul! Si eu am rarit consumul de carne si ma simt mai bine, mai usoara, mai plina de energie si parca rinichii nu mai deranjeaza!!

  2. Foarte bun si util articolul dvs.! Mi-a facut placere sa il citesc si mai mult decat atat am mai invatat cateva informatii pretioase!

  3. Forte bun articolul!Eu am fost vegetariana doi ani si nu am stiut cum sa evit aceste carente, iar acest lucru se vede atat la exterior cat si la interior.

  4. Nu este imposibil sa devii vegetarian! Cei ce vor sa renunte la carne sigur se vor documenta in ceea ce priveste legumele si fructele.

  5. Visinescu Bogdan spune:

    Mi se pare greu sa devii vegetarian peste noapte!! NU te poti transforma brusc..sunt niste obiceiuri bine intiparite in mintea fiecaruia, niste impulsuri si placeri culinare ce trebuiesc satisfacute!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sus in pagina