Vrei să slăbești? Nu te înfometa!

Ultima actualizare la 16 iunie 2014. Categoria: Trăiește sănătos!
Acest articol a fost citit de 2600 ori.
Vrei să slăbești? Nu te înfometa!

Vara e cel mai ușor să pierdem din kilogramele în exces. Avem la dispoziție multe alimente sănătoase și care nu îngrașă, de ce să nu profităm? Dar atenție: slăbitul sănătos nu implică înfometarea care, dimpotrivă, îți poate aduce multe kilograme în plus!

Organismul nostru produce și consumă energie. Între aceste două procese trebuie să existe un echilibru necesar pentru buna funcționare a întregului organism și pentru reglarea termodinamică a acestuia. Când decidem să nu mâncăm decât foarte puțin sau foarte rar, organismul intră în așa-numitul ”mod de înfometare” şi începe să îşi facă rezerve. Deşi este posibil să pierdem câteva kilograme bune într-un timp scurt, rezultatul nu poate fi menţinut. În plus, există efecte negative semnificative.

Slăbire prin înfometare? Îți riști sănătatea!

După al Doilea Război Mondial, cercetătorii de la Universitatea din Minnesota au realizat un studiu devenit celebru despre înfometare. Voluntarii au urmat timp de mai multe luni o dietă foarte săracă în calorii. Au pierdut într-adevăr până la 25% din greutatea corporală, dar au manifestat și alte modificări care i-au alertat pe cercetători:

– o scădere semnificativă a ratei metabolice (până la 40%)
– pierderea masei musculare direct proporţional cu scăderea țesutului adipos
– reducerea capacității de efort
– încetinirea reflexelor
– scăderea volumului inimii cu până la 20%
– încetinirea pulsului
– scăderea temperaturii corporale
– scăderea substanțială libidoului
– semne de îmbătrânire precoce
– efecte psiho-emoționale: nervozitate, anxietate, apatie, hiperemotivitate, depresie, rezistență foarte scăzută la stres.

Știai că în urma înfometării, metabolismul crește pentru o perioadă scurtă (cel mult câteva zile)? Este exact ceea ce se întâmplă dimineața, după ce nu ne-am hrănit mai multe ore. Dacă însă modul de înfometare continuă pe termen lung, metabolismul se va încetini treptat. Aceasta înseamnă arderea mai lentă a caloriilor și, în consecință, oprirea procesului de slăbire.

În plus, în curele de slăbire drastice, tiroida scade producția de hormoni care reglează metabolismul, iar organismul începe să-şi facă rezerve sub formă de depozite de grăsime. Din acest motiv apare și senzația de oboseală și lipsă de energie.

Esențial pentru un slăbit sănătos

• Nu sări peste micul dejun. Te ajută să ai mai multă energie, să îți activezi metabolismul, să ai nutrienții necesari pentru întreaga zi.
• Hidratează-te. Apă și iar apă. Apa este cel mai hidratant lichid, asimilat cel mai bine în toate celulele organismului. Pentru detoxifiere, slăbire, energie și regenerare hidratează-te în fiecare zi (vara se recomandă, pentru adulții sănătoși, cel puțin 2 litri de apă sau lichide naturale pe zi).
• Consumă fibre. Fibrele din psyllium și semințele de in, spre exemplu, contribuie la senzația de sațietate atât de utilă în curele de slăbire. Dar fibre găsești și în multe legume și fructe, care îți aduc și numeroși nutrienți esențiali pentru menținerea sănătății și reglarea metabolismului.

Dacă nu reusești să consumi suficiente fibre zilnic sau dacă vrei să ai un mic dejun cu puține calorii, apelează cu încredere la ColonHelp. Conține semințe de in și psyllium, care în combinație cu iaurt îți asigură o doză bună de fibre și constituie un mic dejun sănătos.

Știai că 1 gr de fibre ajută la arderea a 7 calorii? Fibrele nu au calorii și încetinesc transformarea carbohidraților în zahăr, ceea ce ajută organismul să folosească mai eficient glucoza din sânge. De asemenea, fibrele stimulează digestia și împiedică absorbția grăsimilor.

• Gândește pe termen lung. Să slăbești mult și în scurt timp e nesănătos, iar efectele nu durează. Reorganizează-ți alimentația, programul de masă și stilul de viață și vei reuși mult mai eficient să ții în frâu kilogramele.
• Motivează-te. Singur(ă) sau cu ajutorul celor din jur, dar nu uita că o atitudine plină de încredere și optimism este un ajutor extrem de eficient în orice proiect, mai ales într-unul care necesită multă voință, cum este o cură de slăbire.
• Citește etichetele. Alimentele naturale sunt cele mai bune. Dacă totuși consumi și alimente procesate, citește etichetele deoarece de multe ori chiar și produsele light conțin grăsimi sau zaharuri ascunse (nu din cele mai sănătoase desigur), potențiatori de gust (care te pot face să mănânci mai mult) sau alți aditivi care numai sănătoși sau de ajutor pentru slăbit nu sunt.
• Gustări. Da, dar sănătoase. A mânca puțin și des este mai eficient în general pentru a slăbi. Între mese poți lua câte o gustare. Dar alege-le pe cele mai sănătoase și cu mai puține calorii și grăsimi. Între o brioșă sau chips-uri și un măr cu câțiva biscuiți digestivi, alegerea bună este evidentă.
• Mișcare, mişcare, mişcare! Nu doar pentru a slăbi, ci și pentru a te menține în formă, pentru a avea mai multă energie, un somn mai odihnitor noaptea, mai multă capacitate de efort fizic și mental.

Comandă acum produsul ColonHelp la doar 87 lei!

Instrumente utile

Articole din aceeasi categorie:

Spune-ți părerea!

Părerea ta poate fi importantă pentru cei care au citit acest articol! Împărtășește opiniile tale și altora! Îți mulțumim!

  1. Gustarile mele sunt reprezentate de seminte de dovleac, miez de nuca, fructe, salata de fructe in care pun seminte..!! Mai gust si cate o inghetata la 2 saptamani, insa am grija sa o mananc in timpul zilei, nu seara!

  2. Alexandra spune:

    Toata lumea vorbeste despre importanta micului dejun, dar eu chiar nu pot sa mananc cum ma trezesc, eu cum deschid ochii ma gandesc doar la o cafea…

  3. Infometarea duce la o boala foarte serioasa si anume anorexia, netratata la timp duce la deces. In alte tari exista clinici specializate in tratarea acestei boli, nu stiu daca sunt si in Romania.

  4. Oare anorexia asta nu reprezinta un dezechilibru al psihicului? Au ne voie de psiholog!

  5. Sustin genul acesta de articole!Am incercat sa slabesc prin toate metodele si va asigur ca infomatarea nu este o solutie!

  6. Stiti vorba din popor ,,cand ti-e foame, bea un pahar cu apa?”..cred ca cel mai bine trebuie aplicata..nu doar mentionata!!

  7. Corina Ioana Stan spune:

    Foamea este o nevoie fiziologica, insa se poate educa. Poti sa inveti organismul cu mese la ore fixe si cantitati moderate. Poti sa amani masa ceva vreme, ins anu foarte mult pentru ca scade glicemia si risti sa resimti o stare de lesin! Este bine sa nu ignoram nici gustarile din timpul zilei.

  8. Am vazut la TV cazul acelei prezentatoare care este anorexica si zicea ca nu mai putea nici apa sa bea…ce urat! Sa te distrugi doar din obsesia de a fi slaba…

  9. neagu cristiana spune:

    Am luat o luna colon help dar din pacate eu nu pot manca iaurt si l-am luat cu apa si cu suc de fructe si nu prea da rezultate

  10. brindusa spune:

    Pentru a va indruma spre obtinerea celor mai bune rezultate avem nevoie sa stim: pentru ce problema ati administrat, cate lingurite dozatoare ati consumat pe zi, ce greutate aveti si ce probleme de sanatate? Puteti sa ne scrieti la info@colonhelp.ro sau sa ne contactati telefonic la Infoline 021 3 000 0000 (apel cu tarif normal in reteaua Romtelecom).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sus in pagina