Inulina

Polizaharidă naturală, inulina din rădăcină de cicoare (Cichorium intybus) face parte dintr-o categorie de fibre alimentare – fructanţi. Inulina este folosită de unele plante ca modalitate de depozitare a energiei şi se găseşte în mod tipic în mod tipic rădăcini şi rizomi. Se extrage în special din rădăcina de cicoare, dar se găsește în stare naturală și în banane, ceapă, sparanghel și anghinare. Niciun component al monozaharidelor nu este absorbit ca atare, ci au un rol similar cu cel al fibrelor.

Controlează glicemia şi colesterolul

Deoarece în timpul digestiei inulina nu este descompusă în monozaharide, nu creşte glicemia. Inulina este o fibră solubilă, care se dizolvă în apă şi formează o materie gelatinoasă. Fibrele solubile s-au dovedit utile, printre altele, în scăderea colesterolului şi reglarea glicemiei. Pentru că se regăseşte în compoziţia ColonHelp Detox Forte alături de alte plante recunoscute pentru efectele lor similare (psyllium şi in), curele periodice cu acest produs ajută la un control mai bun al colesterolului şi glicemiei.

Hrană pentru bacteriile benefice

Inulina a fost inclusă în compoziţia ColonHelp Detox Forte şi pentru că are capacitatea de a stimula dezvoltarea bacteriilor benefice la nivel intestinal. Majoritatea prebioticelor (fibre care constituie hrană pentru bacteriile probiotice) sunt oligozaharide (polimeri de monozaharide ce conțin mai puțin de 20 de unități de zahăr) care nu pot fi digerate de enzimele din tubul digestiv. Inulina trece prin stomac şi duoden fără a fi digerată, putând fi utilizată de către bacteriile intestinale. Numai în colon, bacteriile metabolizează inulina, cu eliberare de cantităţi semnificative de dioxid de carbon, hidrogen şi metan.

Studii in vitro au arătat că FOS (fructooligozaharidele) stimulează în mod selectiv creșterea bacteriilor bune. Gibson et al. (1995) au arătat că aceste oligozaharide au un efect similar și în cadrul studiilor in vivo. Înlocuind 15 g de sucroză cu 15 g de FOS pentru 15 zile la un grup de voluntari, proporția bifidobacteriilor din scaunul acestora a crescut de la 17% la 82% (din totalul bacteriilor), iar proporția de Clostridia s-a înjumătățit (de la 2% la 1%). Inulina, care are o cantitate mai mare de reziduuri de fructoză decât FOS, a avut același efect.

Unele diete tradiţionale conţin peste 20 g de inulină sau fructooligozaharide, în timp ce dieta oamenilor preistorici conţinea 135 g de fructanţi de tipul inulinei. De altfel, multe alimente cu un conţinut ridicat în inulină sau oligofructozaharide (cicoare, usturoi, praz) sunt consumate pentru că se cunoaşte rolul lor benefic în păstrarea sănătăţii organismului.

Efecte adverse. Precauţii şi contraindicaţii

Alergiile la inulină sunt rare şi ar putea fi cauzate de fapt de sporii de ciuperci sau de bacteriile care o însoţesc în mod normal.

Aproximativ 30-40% din populaţia central europeană suferă de malabsorbţie a fructozei. Din moment ce inulina face parte din această familie, excesul poate cauza gaze şi scaune apoase. La aceste persoane, aportul de fructanţi trebuie să fie mai mic de 0,5g/porţie.

Comandă acum produsul ColonHelp Detox Forte la doar 52 lei!